De kracht van goed geschreven tekst wordt wel eens onderschat. Zonde, want tekst vertelt waar het om gaat, is vaak de finishing touch. En -niet onbelangrijk- de eerste indruk: een warrig verhaal, jargon, kromme zinnen of een eindeloos stuk zonder kop of staart, ze doen afbreuk aan de boodschap je wilt overbrengen, aan het verhaal dat je wilt vertellen, aan het gevoel dat je wilt achterlaten. 

Als oud-journalist en schrijver, versta ik als geen ander de kunst om emoties te verwoorden, ingewikkelde materie om te zetten naar begrijpelijke taal en boodschappen met de juiste lading over te brengen.

Bekijk ook Storytelling

Vouw open voor meer info

Sterke argumenten, harde feiten of een belangrijke boodschap maken nog geen goed verhaal. Een goed verhaal is afgestemd op het publiek, pakt het gehoor en blijft hangen.

Een mooi portret, een sfeervolle reportage of een aansprekend interview prikkelen de fantasie en blijven hangen, worden onthouden en laten een gevoel bij de lezer achter. Het klinkt eenvoudig, maar is in de praktijk toch echt een vak apart.

Persberichten, webteksten, brochures en folders, ze hebben één ding gemeen: ze zijn bedoeld om in begrijpelijke taal de aandacht van de lezer te vangen en  nieuwsgierigheid en belangstelling op te wekken. Een overzichtelijk doel dat helaas vaak toch gemist wordt.

Bekijk hieronder meer tekst van Timo

Boekje over de bijzondere ontstaansgeschiedenis van het Haagse Hopje, op rijm in twee talen met illustraties van Susan Schildkamp

Co-auteur jubileumboek ter ere van 200-jaar café L’èspérance te Leiden.

2011 – 2013
Stadsmuseum

Wekelijkse historische rubriek over de stad Leiden in het Leidsch Dagblad

2005 – 2010
Haagse Sagen

Wekelijkse historische stadsrubriek over Den Haag en omgeving in de Haagse editie van De Telegraaf

Geïnteresseerd?

Ik hoor graag!