We laten ons graag meevoeren in mooie, spannende, krachtige of ontroerende verhalen. Verhalen houden ons een spiegel voor. En verhalen voeren ons mee. Is je verhaal aansprekend,, dan heb je de aandacht, dan geniet je bedrijf vertrouwen, dan is je product interessant.
Welk verhaal heb je te vertellen? Welk verhaal wil je overbrengen. En welk verhaal juist niet. De kunst van storytelling is het herkennen van de juiste ingrediënten voor jouw verhaal. En ze op de juiste manier tot een goed en pakkend verhaal te smeden dat aanspreekt en blijft hangen.
Bekijk ook Tekst.
Vouw open voor meer info
Op zoek naar het onderscheidend vermogen van jouw organisatie? Dat kan van alles zijn: een bijzondere oorsprong, een opmerkelijke locatie of een speciale missie. Maar zeker is dat jouw unieke verhaal je onderscheidt van de concurrentie.
Een gewild product is meer dan een dienst of ding. Het is een gevoel, een beleving, een verhaal. Of om er maar eens een waar cliché tegenaan te gooien: it’s not the product you sell, but the story you tell!
Een goed verhaal is het het halve werk. De andere helft is zorgen dat de verhalen waar je bedrijf, plannen, diensten of producten voor staan, bij je publiek komen en gaan leven.